11 Disember 2010

ISTIGHFAR MENYUBURKAN KANDUNGAN


ISTIGHFAR MENYUBURKAN KANDUNGAN

Ini adalah berita gembira bagi setiap orang yang mahukan anak dan keturunan yang soleh. Dalilnya adalah firman Allah.s.w.t:

àMù=à)sù (#rãÏÿøótFó$# öNä3­/u ¼çm¯RÎ) šc%x. #Y$¤ÿxî ÇÊÉÈ È@Åöãƒ uä!$yJ¡¡9$# /ä3øn=tæ #Y#uôÏiB ÇÊÊÈ /ä.÷ŠÏôJãƒur 5AºuqøBr'Î/ tûüÏZt/ur @yèøgsur ö/ä3©9 ;M»¨Zy_ @yèøgsur ö/ä3©9 #\»pk÷Xr& ÇÊËÈ

10. "Sehingga Aku berkata (kepada mereka): `Pohonkanlah ampun kepada Tuhan kamu, Sesungguhnya adalah ia Maha Pengampun.

11. "(Sekiranya kamu berbuat demikian), ia akan menghantarkan hujan lebat mencurah-curah, kepada kamu;

12. "Dan ia akan memberi kepada kamu Dengan banyaknya harta kekayaan serta anak-pinak; dan ia akan mengadakan bagi kamu kebun-kebun tanaman, serta mengadakan bagi kamu sungai-sungai (yang mengalir di dalamnya).

Dalam ayat yang mulia ini disebutkan beberapa hasil dari istighfar sebagaimana berikut:

  1. Mendapat keampunan dari dosa yang telah dilakukan
  2. Turunnya hujandan dikeluarkannya rezeki.
  3. Allah s.w.t menganugerahkan lebih banyak harta dan anak.
  4. Allah s.w.t menjadikan kebun dan taman-taman

Dalam menafsirkan firman allah.s.w.t yang bermaksud : “ dan memperbanyakkan harta dan anak-anakmu”. Atha menyatakan “ Allah sw.t. akan memperbanyakkan harta dan anak-anak kamu”.

Ibnu kathir menyatakan:” Allah s.w.t akan memeberi kamu harta dan anak-anak. Dalam sebuah hadith disebutkan: “Dan Allah s.w.t akan memberinya rezeki dari jalanyang tidak disangka-sangka.” Semua rezeki datangnya dari Allah s.w.t

(Ini adalah berita gembira kepada mereka-mereka yang belum memperolehi anak. Hendaknya istighfar ini dijadikan amalan dan sudah tentunya mestilah kedua-duanya beramal iaitu si suami dan si isteri. Jangan hanya suami sahaja yang beramal atau si isteri sahaja yang beramal ini menunjukkan ketidak seriusan kita untuk mendapatkan hajat kita. Di samping itu banyakkanlah berdoa terdapat doa-doa yang di ajar di dalam al-quran yang boleh di amalkan dan jangan lupa di zikirkan juga nama-nama Allah yang agung seperti Ya Khalid dan lain-lain.) (penulis blog)

Tiada ulasan:

Catat Ulasan